ISLANDIA : Petra's stone collection.

W drodze z Egilsstaoir do Vik zahaczyliśmy o Stodvarfjordur, by zobaczyć kolekcję kamieni Petry. Uwielbiam kamienie dzięki tacie, który, gdy byłam mała, kupował mi Skarby Ziemi (kto pamięta?) i opowiadał o różnych formach krystalicznych kwarców, kolorach ametystów czy twardości diamentu. Potem, na studiach, dowiedziałam się więcej na ich temat dzięki geochemii i uznałam, że kamienie są super. Więc jak jestem w okolicy muzeum czy dużych kolekcji - zahaczam.
Kolekcja jest OLBRZYMIA, wszystko zebrane przez jedną panią, która niestety już nie żyje. Jej muzeum, które mieści się w jej domu i ogrodzie, prowadzą teraz jej dzieci i wnuki.
Droga do Petry prowadziła przez góry i wykuty w niej kilkunastokilometrowy tunel :)





































Malutka Petra z rodzicami:




















Link do strony kolekcji Petry: tu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz